Kwaliteit
Kwaliteit en tevredenheid
Samenvatting PREM 2022 voor cliënten
In februari en maart 2022 heeft Stichting Simul de tevredenheid van haar cliënten gemeten met de landelijke PREM-vragenlijst, die door alle thuiszorgorganisaties wordt gebruikt. Eerder vond eenzelfde onderzoek plaats in augustus 2021.
Van alle cliënten van Stichting Simul heeft ruim 48% de vragenlijst ingevuld en teruggestuurd, wat voldoende representatief is.
Resultaten
De gemiddelde score over de 9 vragen is gestegen van een 7,5 in 2021 naar een 8 in 2022.
Tevredenheid
Cliënten zijn in 2022 tevreden over de persoonlijke aandacht die zij ontvangen en de betrouwbaarheid van de zorgverleners. Ook de vriendelijkheid van onze zorgverleners wordt positief gewaardeerd, een belangrijk punt dat we bij Stichting Simul willen blijven behouden.
Verbeterpunten
- Zorg op de afgesproken tijd:
Cliënten verwachten dat de zorg wordt verleend op de door hen gewenste tijd. Hoewel dit in de zomermaanden soms lastig blijkt, willen we als organisatie helder zijn over wat cliënten kunnen verwachten. Het cijfer hiervoor is wel verbeterd van een 6,1 in 2021 naar een 6,7 in 2022. - Beperkt aantal vaste zorgverleners:
Cliënten geven de voorkeur aan een klein en vast zorgteam. Dit aspect is verbeterd van een 6,7 in 2021 naar een 7,0 in 2022. Stichting Simul streeft ernaar dat iedere cliënt maximaal 7 vaste zorgverleners heeft. Dit blijven we nauwlettend monitoren.
Actiepunten
De resultaten van het onderzoek zullen uitgebreid worden besproken met alle medewerkers, waarna verbeterpunten worden opgesteld. Deze verbeterpunten delen we ook met de cliëntenraad om samen tot concrete acties te komen.
Wij danken alle cliënten die hebben deelgenomen aan het onderzoek. Uw feedback is van groot belang om onze zorg verder te verbeteren.
Meer informatie?
Bel ons op 085 060 6526 of neem contact met ons op.